2013-03-14Монгол улсын Засгийн газраас хэрэгжүүлж буй “Ном”, “Авьяас” хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэхэд, Ерөнхий боловсролын
![](http://www.fact.mn/wp-content/uploads/2017/04/zar600x100.gif)
сургуулийн сурагчдын заавал унших номын жагсаалтад орсон бүтээлүүдийг уншигчдын хүсэлтээр сониндоо ийн нийтэлж байна. Хүүхэд залуучуудын дунд хэрэгжих “Ном” хөтөлбөрийн зөвлөмж, номын дэлгэрэнгүй жагсаалт танд болон таны үр хүүхдэд хэрэг болох буй за. Номын цагаан буян хурах болтугай!
”Ном” хөтөлбөртэй холбогдуулан гаргасан
Сурагчдын ном унших хүсэл сонирхлыг өрнүүлэх, номын амтанд шунан дурлаж оюун сэтгэхүйгээ хөгжүүлэн ертөнцийн түм буман асуудлаас танин мэдэх чадварыг нь хөгжүүлэн олон талт боловсрол олгох зорилгоор гаргасан “Ном” хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэхэд тусламж болгож байна.
Нэг. Сургуулийн хэмжээнд зохион байгуулах
Дараах ажлуудыг зохион байгуулахдаа сурагчдын өөрийн удирдлагын байгууллага, тэдний идэвх санаачилгыг өрнүүлэн дэмжиж, бие даан бүтээлчээр хөгжих бодит боломж олгоход чиглэсэн байх,
1. Багш, сурагч, эцэг эх, иргэдийг өргөнөөр оролцуулсан номын баярын ёслолын ажиллагаа зохион байгуулж, хэвлэмэл болон сонсдог, дижитал буюу тоон технологид суурилсан номын үзэсгэлэн худалдаа гаргах, ном солилцох, бэлэглэх, хандивлах,
2. Шилдэг ном шалгаруулах, номын зохиогчийг алдаршуулах ажлыг бага анги, дунд анги, ахлах анги, багш, удирдах ажилтан, эцэг эхийн дунд зохион байгуулж, “бүтээлч уншигч”, “хурдан уншигч”, сайн яригч”, “уран яруу уншигч”, үр дүнтэй уншигч”, “сонсдог ном уншигч”, “дижитал ном уншигч”, “бусдыг дагуулан уншигч”, “номын утга санааг түгээн дэлгэрүүлэгч” гэх мэтээр төрөл бүрийн номинацид уншигчийг тодруулах ажиллагаа явуулах, зохиолч уншигчдын уулзалт ярилцлага хийх, уламжлалаа сэргээж “Номын сайн нөхөр” тэмдэгтэнг олноор төрүүлэх, тэднийг сургууль, анги, хамт олон нь зүйл бүрээр хөхиүлэн дэмжих, хэвлэл мэдээллээр сурталчлах,
3. Сургуулийн удирдлага, багш нар өөрсдөө сурагчдын уншиж байгаа номыг уншсан, ойлголт мэдлэгтэй болсон байх,
4. Сургуулийн номын санд сурагчид ном сонгон унших боломж нөхцөл бүрдүүлэн “нээлттэй” болгох,
5. Ангийн номын фондыг заавал унших номоор баяжуулан, бага ангийн суралцагчдад ангидаа ном унших нөхцөл боломжийг нэмэгдүүлэх,
6. Сурагчдын насны онцлогийг харгалзан нээлттэй ярилцлага, хэлэлцүүлэг зохион байгуулах,
7. Иргэд, олон нийтийн байгууллага, төсөл
хөтөлбөрийн оролцоотойгоор ном хандивлах ажлыг зохион байгуулж, монгол хэл, уран зохиолын хичээлийн кабинет болон бусад хичээлээр заавал уншиж судлах номын жагсаалт гаргаж номын булан, фонд бүрдүүлж бүрэн ашиглалтад оруулах,
8. Ном сонгон унших боломж олгож, номын
танилцуулгыг олон хэлбэрээр хийх,
9. Мэтгэлцээн явуулах, чөлөөт индэр, уран
илтгэгчдийн илтгэл зохион байгуулах,
10. Анги тус бүрийн суралцагчдын онцлогт тохируулан тодорхой сэдвийн хүрээнд уншсан номоос төрсөн сэтгэгдэл бичүүлэх, дүгнэлт хийлгэх, зураг зуруулах,
11. Унших чадварыг хөгжүүлэх аргуудыг эзэмшүүлэх,
12. Зохиолч, уран бүтээлчдийн уулзалт хийх,
Хоёр. Унших ном сонгох
БШУЯ-наас ирүүлсэн заавал унших номноос гадна дараах жагсаалтуудад байгаа номыг ашиглах, сурагчдын өөрсдийн сонголтыг дэмжинэ.
“Ном” хөтөлбөрийн хүрээнд унших, номын жагсаалт:
Нэг. Сургуулийн өмнөх боловсрол
1. Миний шүлгийн анхны ном. О.Сундуй
2. Алтан түлхүүр буюу Буратиногийн адал явдал А.Толстой
3. Андерсений үлгэрүүд. А.Цэрэнчулуун /орч/
4. Алтан загасны үлгэр А.С.Пушкин
5. Монгол ардын үлгэрүүд Хоёр. Бага боловсрол
1. Заан залуудай. /комикс/ Б.Ренчин
2. Чингис хаан /комикс/ Sky Power Media Asia XXK
3. С.Маршакийн үлгэрүүд. А.Цэрэнчулуун /орч/
4. Гулливерийн аялсан түүх. Жонатан Свифт
5. Морьтой үлгэр. Ж.Дашдондог.
6. Үш сайыс Ж.Дашдондог. /Баян-Өлгийн сурагчдад/
Гурав. Суурь, бүрэн дунд боловсрол
Заан Залуудай. /роман/ Б.Ренчин
Тунгалаг тамир. Ч.Лодойдамба
Хөгшин чоно ульсан нь Д.Намдаг
Уянгын өгүүллэгүүд. С.Эрдэнэ
Харри Поттер. Роулинг
Алиса гайхамшгийн оронд. А.Кэрол
Том Сойерт тохиолдсон адал явдал. Марк Твен
Ахмад Грантын хүүхдүүд. Жюль Верн
Гэм зэм. Ф.М.Достоевский
Танихгүй эмэгтэйн захидал. Стефан Цвейг
Жагсаалтын эх сурвалж:
1. “READ” төслийн хүрээнд боловсруулсан
“Хүүхдийн номын каталоги” 2009
2. “Жагсаалт шинэчлэн батлах тухай” БСШУ-ы сайдын 2011 оны 228 дугаар тушаал 1. “Жагсаалт шинэчлэн батлах тухай” БСШУ-ны сайдын 2011 оны 228 дугаар тушаал
Бага боловсролын агуулгын стандартын түвшинд
Монгол ардын аман зохиол Монгол ардын домог үлгэр/эмхт. Д.Цэрэнсодном,1989/
Монгол ардын дуу/эмхт.Ц.Өлзийхутаг, 1989/
Монгол ардын ерөөл магтаал/эмхтХ.Нямбуу,1983/
Монгол ардын жүжиг наадмын аман зохиол
/эмхт. Х.Сампилдэндэв,1987/
Монгол ардын зан үйлийн аман зохиол
/эмхт. Х.Сампилдэндэв,1988/
Монгол ардын зүйр цэцэн үг
/эмхт.Ш.Дулмаа, А.Шагдарсүрэн, 2006, 2007/ Монгол ардын оньсого таавар
/эмхт. Г.Ловор, Ц.Өлзийхутаг.1990/
Монгол ардын тууль/эмхт. Ц.Өлзийхутаг, 1989/
Монгол ардын үлгэр/эмхт. Д.Цэрэнсодном, 1982/
Монгол уран зохиол
1. Алагсай Ч. “Ирвэст уул”
2. Батжаргал Д. “Хаан хуруу”
3. Галсан Т. “Хоёрын хүрд”
4. Гармаа Д. “Аав цэцэрлэгт орсон нь”
5. Гармаа Д. “Хөгжөөнтэй туужууд”
6. Давааням Д. “Ёгт үлгэрүүд”
7. Дашдондог Ж. “Чулуун домог”
8. Доржцэрэн Н. “Ойгоос илгээсэн захидал”
9. Ловор Г. “Жимсний хаяг”
10. Лодойдамба Ч. “Малгайтай чоно”
11. Надмид С. “Бордоотой бороо”
12. Санжаагончиг Ю. “Цоохор найз”
13. Содномдорж Д. “Норовын намтар”
14. Соронзонболд Л. “Загас унасан Заяахүү”
15. Сундуй О. “Зуны нар мөхөөлдсөнд дуртай”
16. Түдэв Л. “Будаг амилсан нь”
17. Түдэв Л. “Хорвоотой танилцсан нь”
18. Түмэнжаргал 3. “Голын жараахай”
19. Цэвэгмид Д. “Хос тогоруу”
20. Чимэд М. “Ойн зүүд”
21. Энхбаяр Ш. “Лууванд дуртай жаал”
Дэлхийн уран зохиол
1. Андерсен Г. X. ‘’Үлгэрүүд’’
2. Ах дүү Грим Үлгэрүүд
3. Бөрнет Ф. “Бяцхан гүнж”
3. Грахам К. “Бургаасан шугуйн салхи”
4. Дефо Д. “Робинзон Крузо”
5. Ершов П. “Бөгтрөгтэй морьхон
6. Кестнер Эрих “Эрхийн чинээ эр”
7. Киплинг Р. “Зааны тугал”
8. Лагерлеф С. “Шидэт дэнлүү”
9. Лофтин X. “Долитл эмчийн аялал”
10. Михайлков С. “Бардам туулай”
11. Носов Н. “Мөсөн чихэр”
12. Распэ Э. “Мянгуужинд тохиолдсон явдал”
13. Родари Дж. “Чипполинод тохиолдсон явдал”
14. Свифт Дж. “Гуливерийн аялсан түүх”
15. Сухомлинский В. А. “Хөх тэнгэрийн доорх
сургуулийн үлгэрүүд”
16. Сетон Томпсон “Чин зоригт адгуусан
амьтдын үлгэр”
17. Уайльд О. “Аз жаргалтай хан хүү”
18. Чехов А.П. “Хүүхдэд зориулсан өгүүллэгүүд”
19. Чуковский К. “Хулгайлагдсан нар”
20. Экзюпери Сент “Бяцхан хун тайж”
Суурь боловсролын агуулгын стандартын түвшинд: Монгол уран зохиол
1. Алагсай Ч. “Ирвэст уул”
2. Арьяасүрэн Ч. “Сүүлэнхүүд тохиолдсон явдал”
3. Баасанжав Ө. “Мөнгөн хараацай”,
“Алтан хараацай”
4. Бадарч П. “Есөн эрдэнийн орон”
5. Барамсай Ж. “Цүнхтэй инээд”
6. Батжаргал Д. “С+Н=247″
7. Гаадамба Ш. “Багын явдал”
8. Гал Ж. “Чулуун сарлаг”
9. Гармаа Д . “Хөөрхий дөө, Болдоо минь”
10. Дамдинсүрэн Ц. “Морь шинжээч Жомбоо хүү”
11. Дашдооров С. “Дайны жилийн алим буюу сургуулийн зээрд”
12. Доржсүрэн Б. “Цэцэгт өртөөний найзууд”
13. Зандраабайдий X. “Дамиран гайхал”
14. Лхагвасүрэн Б. “Цагаан тэнхлэг”
15. Лхамсүрэн Ч. “Хүрэн морь” найраглал
16. Лодойдамба Ч. “Манай сургуулийнхан”
17. Маам Д. “Тэмээний дууль”
18. Мөнх Ц. “Банхар минь”
19. Надмид С. “Жаран дэгдээхий”
20. Надмид С. “Нийслэлийн замд”
21. Нацагдорж Д. “Бүрэн зохиол”
22. Ойдов Д. “Доктор Батаа гайхамшгийг
судалсан нь”
23. Пүрэвдорж Д. “Тусгаар тогтнол” 24.Пүрэвдорж Д . “Чингис”
25. Пэлдэн Д. “Бага насны хун шувууд”
26. Ринчин Б. “Заан залуудай”
27. Содномдорж Д. “Навсайдамба
ба түүний нөхөд”
28. Содномдорж Д. “Норовын намтар”
29. Сундуй О. “Зусланд болсон хачирхалтай явдал”
30. Сүрэнжав Ш. “Ерэн баатрын дууль”
31. Цэвэгмид Д. “Болд, Самбуу хоёр”
32. Цэндсүрэн О. “Ер бусын учрал”
33. Чимэд М. “Алтан номын үсэг”
Дэлхийн уран зохиол
1. Айтматов Ч. “Далайн хөвөөний алаг хав толгой”
2. Айтматов Ч. “Цайран харагдах хөлөг онгоц”
3. Алкотт Л.М. “Жаалхан авхай нар”
4. Аустин Ж. “Бахархал.бардамнал”
5. Бөрнет Ф “Нууц цэцэрлэг”
6. Боудин Н. “Шидтэний охин”
7. Верн Ж. “Арван таван наст капитан”
8. Грин А. “Аранзал дарвуулт хөлөг”
9. Гринвуд “Ноорхой жаалын үнэн түүх”
10. Диккинс Ч. “Давид Копперфельд”
11. Зверев М. “Цагаан буга”
12. Крылов И.А “Ёгт үлгэрүүд”
13. Куприн А.И “Амьтдын тухай өгүүллэг”
14. Кэрэоль Л. “Алиса гайхамшгийн оронд”
15. По Эдгар “Алтан цох”
16. Пушкин А.С “Руслан, Людмила хоёр”
17. Линдгрен А. “Урт оймст Пиппи”
18. Лондон Дж. “Өгүүллэгүүд”
19. Мацутани М. “Луугийн хүү Таро”
20. Неру Ж “Охиндоо бичсэн аавын захидлууд”
21. Распутин В. “Франц хэлний хичээл”
22. Роулинг Ж. “Харри Поттер”
23. Родари Дж. “Жельсомино худал
хуурмагийн оронд хөглөсөн нь”
24. Селма Л. “Галуу дагасан гайхамшигт аялал”
25. Твен М. “Геклберри Финд тохиолдсон явдал”
26. Твен М. “Жонон, гуйлгачин хоёр”
27. Твен М. “Том Сойерт тохиолдсон явдал”
28. Щедрин С. “Хэтэрхий мэргэн жараахай”
Бүрэн дунд боловсролын агуулгын стандартын түвшинд: Монгол уран зохиол
1. Монголын нууц товчоо
2. Гэсэр
3. Жангар
4. Аюурзана Г. “Дурлалгүй ертөнцийн блюз”
5. Ванган Л. “Жүжгүүд”
6. Гармаа Д. “Чонын үүрэнд”
7. Дамдинсүрэн Ц. “Түүвэр зохиол”
8. Дашбалбар О. “Оддын аялгуу”
9. Жанчив Г. “Нэг ангийнхан”
10. Жаргалсайхан С. “Хаан түүх”
11. Лодойдамба Ч. “Тунгалаг тамир”,
“Гарын таван хуруу”
12. Лувсанцэрэн П. “Хаврын шувуу”
13. Лхагвасүрэн Б. “Тамгагүй төр”
14. Лхагвасүрэн Б. “Уянгын тойрог”
15. Маам Д. “Газар шороо”
16. Мягмар Д. “Уянгын арван тууж”
17. Намдаг Д. “Хөгшин чоно ульсан нь”
18. Норов Д. “Уулын хөх сүүдэр”
19. Нямаа Д. “Шөнийн талд адуу янцгаана”
20. Нямсүрэн Д. “Сэтгэлийн байгаль”
21. Очирхүү Т. “Чулууны магтаал”
22. Өлзийтөгс Л. “Эрх чөлөөтэй байхын урлаг”
23. Пүрэв С. “Азын цэнхэр уулс”
24. Пүрэвдорж Д. “Сэгс цагаан богд”
25. Ринчин Б. “Нууцыг задруулсан захиа”
26. Түдэв Л. “Оройгүй сүм”
27. Субашид буюу сайн үгт эрдэнийн сан
28. Чойном Р. “Сүмтэй будрын чулуу”
29. Энхболд Д. “Соёо”
30. Эрдэнэ С. “Уянгын өгүүллэгүүд”, “Занабазар”
31. Явуухулан Б. “Дэлхий”, “Тэхийн зогсоол”
Дэлхийн уран зохиол
Айтматов Ч. “Цаазын тавцан”
Акутагава Р. “Хайраас бусад нь юу ч биш”
Балакаев А. “Гурван зураг “
Бальзак О. “Гобсек”
Булгаков М. “Мастер, Маргарита хоёр”
Верн Ж. “Усан доогуур 20 мянган бээр аялсан нь”
Галийдас. “Шагундала”
Гамзатов Р. “Миний Дагестан”
Генри О. “Ид шидтэнгүүдийн бэлэг”
Гюго Б. “Шоовдор хүмүүс”
Диккенс Ч. “Оливер Твистэд тохиолдсон явдал”
Достоевский Ф. М. “Гэм зэм”
Илиносоэү И. “Ашгүй, бүх юм дууслаа”
Ли Мүн Ёл. “Миний ангийн овгор”
Лу Синь. “А Кюгийн үнэн түүх”
Молье Ж. М. “Тайж нарыг дуурайж хөглөсөн нь” “Мянга нэгэн шөнийн үлгэр”
Набаков В. “Лолита”
Рид М. “Маронууд”
Толстой Л. “Анна Каренина”
Уайльд О. “Кентервилийн хий үзэгдэл”
Хашек Я. “Эрэлхэг цэрэг Швейкийн хөгтэй явдал”
Цвейг Стефан “Танихгүй эмэгтэйн захидал”
Шармаа Вишнү “Таван сургамж”
Шекспир В. “Жүжгүүд”
Шекспир В. “Хошин жүжгийн түүвэр”
Ай Ши Нинай. “Сүн улсын хүйтэн уулын бичээс”
Шолохов М. “Дөлгөөн Дон”
Фолкнер У. “Баавгай”
2. “Оюунт монгол хүн” аяны хүрээнд гаргасан Монголын хүүхэд залуусын оюунлаг сэтгэлгээг хөгжүүлэх 88 номын жагсаалт
Бага анги /7-14 нас/
1. Оюунтүлхүүр, Цаасан шувууны үлгэр
2. Монгол ардын үлгэрүүд
3. Ханс Кристиан Андерсений үлгэрүүд, Ах дүү Гриммийн үлгэрүүд
4. Эзопын ёгт үлгэрүүд
5. Д.Гармаа “Хөгжөөнтэй туужууд”
6. С.Надмид “Жаран дэгдээхэй” туужууд
7. Ж.Дашдондог “Чулуун домог”, ” Аав, ээж, би”, “Хар шувууны цагаан домог”
8. Х.Болор-Эрдэнэ “Хишигт” дурсамжит тууж
9. Экзюпери Сент “Бяцхан хунтайж”
10. С.Лагерлеф “Галуу дагасан гайхамшигт аян”, “Шидэт дэнлүү” /орч Б.Ренчин /
11. Нацүмэ Соосэки “Муур-миний өчил”
12.Сетон Томпсон “Чин зоригт адгуусан
амьтдын үлгэр” /орч Б.Ренчин/
13.Родари Дж.”Жельсомино худал хуурмагийн
газар хөглөсөн нь” /орч Ш.Гаадамба/
Н.Уайльд О. “Аз жаргалтай хан хүү”, “Одны хүү” 15.Чехов А.П. “Хүүхдэд зориулсан өгүүллэгүүд” 16.Лу Синь “Акюгийн үнэн түүх”
17.Сургамжит өгүүллэг 1, 2, 3 ,4 /Эмпати төв/
18. О.Сундуй “Тэнгэрээс заяат Тэмүүжин хүү” 19.Жеймс Олдриж “Гайхамшигт монгол морь”
20. Дэлхийн хүүхдийн яруу найргийн дээж, Дэлхийн хүүхдийн хүүрнэл зохиолын дээж
Дунд анги, ахлах анги /Оюутан буюу 14-өөс дээш нас/
1. “Монголын Нууц Товчоо” шинэ хөрвүүлэг Ж.Чоймаа
2. Жангарын туульс, Гэсэр тууж
3. “Эрт эдүгээ гайхамшигт үзэгдэл” 1, 2 цуврал
4. Я.Ганбаатар “Хүннүгийн түүх, соёл” 3 боть
5. Шекспир “Эмгэнэлт жүжгүүд”
6. Б.Ренчин “Заан Залуудай”
7. Ги Де Мопассан “Амьдрал”
8. Л.Түдэв “Оройгүй сүм”, “Үгсийн нууц уурхай”
9. Ч.Лодойдамба “Солонго”, “Шаргачин”
10.Мишима “Алтан сүм”
11.”Эерэгээр сэтгэх урлаг” Брахма Кумарисийн Оюуны их сургууль, Лаура эскивель “Мэдрэмжийн тухай ном”
12. Гётэ Иоганн Вольфганг “Фауст”
13. Ж.Мягмарсүрэн “Унагаа зуусан хулан”, “Долоо дахь хөхний гавар”
14. Ч.Айтматов “Цайран харагдах хөлөг онгоц”, “Улаан алчууртай хонгор минь”
15. Л.Өлзийтөгс “Нүдний шилэнд үлдсэн зургууд”
16. Жеймс Жойс “Дублинчүүд”
17. В.Мэгрэ “Анастаеия” цуврал
18. Хорхе Луис Борхес “Хоёр хаан хоёр хонгил”
19. Г.Ловор “Монголын хүүхдийн уран зохиолын дээжис” 1-3 боть
20. Ж.Неру “Ертөнцийн түүхийг сөхөн үзвэл” I, II, III боть УБ 1982
21. Ц.Бавуудорж “Дорно зүгт өвс болно”
22. С.Эрдэнэ “Шилмэл өгүүллэгүүд”
23. Масару Эмото “Хариулт нь усанд буй”, “Усны гайхамшигт хүч чадал”
24.Ч.Галсан “Аянгат цагийн тууж”, ” Тэнгэрийн амьтан”
25. М.Саруул-Эрдэнэ “Зугаатай хэл шинжлэл”
26. Стефан Цвейг “Танихгүй эмэгтэйн захидал”
27. Ким У Жүн “Хорвоо дэлхий уудам, хийх ажил их байна”
28. Г.Аюурзана “2*2=6 суут жаран сэтгэгч”, Монтэнь “Сонгомол эссэнүүд”
29. Б.Явуухулан “Яруу найргийн түүвэр”
30. Эверетт Шостром “Антикарнеги”
31. “Тантрын дуудлага”
32. С.Хокинг “Цаг хугацааны товч түүх”, “Хар нүх”
33. Х.Болор-Эрдэнэ “Би,бид хоёр”
34. Д.Урианхай “Учрахуй ба Хагацахуй”
35. Барбара Марсианик “Хүчний зам”
36. Р.Акутагава “Намрын уулс” өгүүллэгүүд
37. Р.Гамзатов “Миний Дагестан”
38. П.Лувсанцэрэн “Хаврын шувууд”
39. Д.Нямсүрэн “Ирж буй цаг” 1, 2, 3
40. Д.Пүрэвдорж “Бурхад ба хүмүүс”
41. Д.Төмөртогоо “Монголын эдийн засгийн сэтгэлгээний түүх”, “Монголын Шидтэнүүд”
42. Ч.Эрдэнэ “Бид ялав”, “Их гурвалжин”
43. Э.Мулдашев “Хүн мичнээс үүсээгүй”
44. Д.Батбаяр “Бүтээхүйн зүй тогтол сайхныг бүтээх нууц”
45. Джон Перкинс /орч. Х.Болорболд/ “Эдийн засгийн алуурчны наминчлал”, /орч Х.Болорболд “Эрин цагийн дуудлага”, “Хүн сүргийн үйлдвэрлэл”
46. Габрель Маркес /орч Г.Аким/ “Зуун жилийн ганцаардал”
47.Райчиндорждагва “Мила Богдын намтар”, “Зэн буддизмын үндэс”
48.Б.Ичинхорлоо “Гэгээн зүг оршихуйн чинад хязгаарт хүрэхүй”
49. Клеменс Күби “Дараачийн хэмжээст орох замд” 50.Б.Лхагвасүрэн “Гашуун өвс” 51.Жон Кехо “Далд ухамсар бүхнийг чадна” 52.Док .Мухаммэд Бозпаг “Сэтгэ амжилтанд хүр”, “Амжилтанд хүрэх алтан зарчмууд”
53. Пауло Кольео “Алхимич”
54. Б.Золбаяр “Бүлээн”
55. Руперт Шельдрейд “Дэлхийг өөрчилж чадах долоон туршилт”
56. Ричард Бах “Цахлай Жонатан Ливинстон” 57.Друнвало Мелхиседик “Амьдралын цэцгийн
эртний нууц” 1, 2, “Зүрхэн дотроо амьдрахуй”
58. Д.Баттогтох “Шилдэг шүлгүүд”
59. Парамахамса Йогананда “Йогчийн намтар”
60. Фердинанд Оссендовски “Хүн, араатан, бурхад”
61. Г.Аким “Тэнгэрийн нохой”
62. Дэнзэнноргай “Цаст уулын барс”,
63. К.Н Илюмжинов “Миний зам”
64. Зян Рун “Чонон сүлд”, “Үхлийн тууриуд”
65. Л.Н.Толстой “Дайн ба энх”
66. Джек Лондон “Мартин Иден”
68. Михаил Шолохов “Донын өгүүллэгүүд” 68. А.С.Пушкин “Хүүрнэл зохиолын түүвэр”
UGLUU.MN